پروپوزال آماده ساختار خطی سازی کنترل شبکه تک فاز متصل به آرایه های خورشیدی

پروژه ۹۱۰:  پروپوزال کامل در مورد ساختار خطی سازی کنترل شبکه تک فاز متصل به آرایه های خورشیدی در دو فرمت مجزا 

*ضمیمه فایل،  تمامی مقالاتی که در متن پروپوزال به آن ارجاع شده نیز وجود دارد *

غالبا فرمت نوشتن پروپوزال برای دانشگاه ها متفاوت بوده و هر یک به شیوه ای مختص خود دانشگاه نوشته می شود. در این تحقیق قصد داریم تا موضوع فوق را برای دو فرمت خاص مربوط به دو دانشگاه را تکمیل نماییم.  این تحقیق به طور کامل در فرمت وورد گردآوری گردیده و بسیار سودمند و مفید برای دوستانی که می خواهند تازه اقدام به نوشتن پروپوزال نمایند می باشد.  

به عنوان نمونه مثلا خلاصه ای از بخش بیان مساله: 

۵) بیان مسأله ( تشریح ابعاد ، حدود مسأله ، معرفی دقیق مسأله ، بیان جنبه‌های مجهول و مبهم و متغیرهای مربوط به پرسشهای تحقیق ، منظور تحقیق ):

سیستم‌های فتوولتائیک جهت مصارف عمومی و کشاورزی، بصورت نیروگاههای مستقل از شبکه سراسری یا سیستمهای متصل به شبکه سراسری با ساختار نصب ثابت و یا متحرک در واحدهای کوچک باتوان پائین جهت تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز ماشین حساب‌های کوچک تا سیستم‌های بزرگ نیروگاهی، به کار می رود.

در خصوص سیستم های متحرک می بایست متذکر شد که، مزیت آن امکان ردیابی خورشید(mpp) و افزایش انرژی الکتریکی حاصل از تابش خورشید درطی روز می باشد. باوجود این مطلب، می توان بکارگیری سیتم خورشیدی را در دو حالت بیان نمود: -۱  متصل به شبکه سراسری برق ( Grid Connected )  و  ۲ مستقل از شبکه سراسری برق سیستمهای مستقل از شبکه ( Stand Alone )  . در روش Grid Connected ، انرژی الکتریکی حاصل از سیستم فتوولتائیک (با استفاده از تجهیزات الکتریکی مبدل جریان مستقیم به جریان متناوب، همچون اینورترهای متصل به شبکه و …) ضمن تغییر شکل و تطبیق سطح ولتاژ و فرکانس انرژی الکتریکی حاصل ازسیستم فتوولتائیک، با مشخصات سطح ولتاژ، اختلاف فاز، فرکانس و…  شبکه سراسری به شبکه سراسری برق تزریق می گردد. با استفاده از نیروگاههای فتوولتائیک متصل به شبکه سراسری بصورت متمرکز و یا غیرمتمرکز (ضمن تقویت انرژی جاری در شبکه توزیع)، بدلیل تزریق ولتاژ و جریان مانع افت ولتاژ شبکه توزیع گردیده و در نتیجه از فشار بر روی نیروگاه ها در طی روز جلوگیری نمود. این امر به مثابه این است که هر مشترک شبکه سراسری برق، با نصب سیستم متصل به شبکه، خود بعنوان یک تولید کننده پراکنده کوچک (DG)، بصورت نیروگاهی کوچک عمل نماید. دراین روش علاوه بر تامین بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز مصرف کننده، انرژی الکتریکی (مازاد بر مصرف) به شبکه سراسری برق تزریق می شود. در روش Stand Alone ، برای تأمین انرژی الکتریکی ایستگاه های مخابراتی و تلویزیونی، خانه های مسکونی، چادرهای عشایری، کلبه های روستایی و بصورت کلی رفع نیاز انرژی الکتریکی مناطقی که فاقد شبکه سراسری برق می باشند. این بخش سهم بالایی از سیستم های مستقل ازشبکه را در جهان به خود اختصاص داده است. در بسیاری از کشورهای جهان (بویژه درحال توسعه جهت تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز روستاهای فاقد برق ازاین سیستم استفاده می گردد، بطور مثال در سال ۲۰۰۷ کشور اندونزی برق رسانی به ۱۵۰۰۰ خانوارروستایی را از این طریق آغاز نموده است). عدم نیاز به سوخت و مشکلات سوخت رسانی بویژه در مناطق صعب العبوروعدم نیاز به تعمیر ونگهداری مداوم وطول عمر مناسب از جمله عمده مزایایی است که در رشد و توسعه این سیستم‌ها بویژه در نقاط محروم کشور نقش عمده و بسزایی دارد.

با تغییر ساختار جدیدی که در سالهای اخیر در سیستمهای قدرت پدید آمده و باعث شده است که  واحدهای تولیدی ، توان الکتریکی هرچه بیشتری را از خطوط انتقال عبور دهند، بدین ترتیب انتظار
می رود شاهد فروپاشی ولتاژ گسترده تر و بیشتر سیستم های قدرت باشیم. برای مثال عبور توان بیش از حد یک خط انتقال باعث افت ولتاژ بیش از حد و کاهش ظرفیت انتقال توان الکتریکی به بخش مشخصی از سیستم قدرت گردد. هنگامی که توان الکتریکی انتقالی به بار رو به افزایش است تا بتواند بار اضافه شده را تامین کند (بار ممکن است مکانیکی، حرارتی یا روشنایی باشد)، و هر دو مؤلفه یعنی توان و ولتاژ قابل کنترل بمانند، سیستم قدرت پایداری ولتاژی خواهد بود و اگر سیستم بتواند بار الکتریکی را منتقل کند و ولتاژ از دست برود سیستم تاپایدار ولتاژ است. فروپاشی ولتاژ هنگامی رخ می دهد که افزایش بار باعث غیرقابل کنترل شدن ولتاژ در ناحیه مشخصی از سیستم قدرت گردد. بنابراین ناپایداری ولتاژ در طبیعت خود یک پدیده ناحیه ای است، که میتواند بصورت فروپاشی ولتاژ کلی بدل گردد بدون هیچ پاسخ سریعی.
اگرچه چندین مزیت در روشهای کنترلی متصل به شبکه سیستم های خورشیدی(pv) وجود دارد ، تحقیقات در حوزه تحلیلات و طراحی کنترل کننده غیرخطی سیستم های pv همچنان مهم و دارای چالش می باشد. تکنیک های خطی سازی بازخورد اساسا برای طراحی سیستم های غیرخطی برای شبکه برق به کار می رود. این تحقیق از یک ساختار خطی ساز بازخورد جزئی همانند مرجع [۳,۸] و با در نظر گرفتن عدم قطعیت در مدل pv صورت می گیرد. در این تحقیق شرایطی که عدم قطعیت در پنل را نشان دهد مشمول دادن یک خطای بالا به صورت عددی می باشد. با دادن این خطا در واقع می خواهیم سیستم پیشنهادی را در برابر خطاهای بالا پایدار نشان دهیم. در این مراجع رویکرد پیشنهادی روی یک شبکه سه فاز پیاده سازی شده است که ما در این تحقیق سیستم پیشنهادی را روی یک شبکه تک فاز می خواهیم پیاده سازی نماییم.

در صورت سوال در مورد محصول می توانید از بخش تماس با ما (منوی بالا)، با شماره تلفن مورد نظر مکاتبه نمایید.

پس از پرداخت آنلاین، فایل قابل دانلود می باشد

خرید آنلاین

 

دیگر پروپوزال های آماده: 

پروپوزال آماده انتقال حداکثر انرژی از سیستم های فتوولتائیک به بار با روش MPPT آنلاین

دو پروپوزال آماده کاهش تلفات در موتورهای القایی(با دو روش هوشمند فازی-ژنتیک و یادگیری تقویتی)*

پروپوزال آماده حذف نویز و مات شدگی در تصاویر با الگوریتم اسپارس

دینامیک سیتم های خطی و غیرخطی ، تحلیل نمای فاز PHASE PLANE

 


مجموعه: انرژی های نوبرچسب ها , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *