برنامه متلب برای کنترل سیستم خنک کننده برای سیستم های تهویه مطبوع+ منطق فازی

پروژه ۵۰۷: شبیه سازی در ام فایل متلب + فیلم اجرای شبیه سازی 

خلاصه ای از توضیحات: 

در این شبیه سازی قصد داریم تا کنترل سیستم خنک کننده برای یک سیستم تهویه مطبوع را به کمک منطق فازی کنترل نماییم. چندین راه حل در این شبیه سازی پیشنهاد و در متلب اجرا گردیده است. حالت اول سیستمی مطابق شکل زیر که در آن از خروجی دما فیدبک گرفته می شود و عدد به صورت کریسپ به منطق فازی اعمال شده و بعد از فازی سازی به سیستم تهویه مطبوع اعمال و در نهایت کنترل خنک کننده انجام می گیرد. 

سیستم به گونه ای تنظیم می شود که به تدریج دمای هوای اتاق را به دمای مناسب برساند برای کنترل دمای محیط از سیستمهای کنترل پسخوردی و از یک سیستم کنترل حلقه ای بسته استفاده شده است

توابع عضویت ورودی و خروجی: 

تابع عضویت برای ورودی : دما

تابع عضویت برای خروجی : خنک کننده

خروجی برای دو رول

خروجی دی فازی سازی شده برای یک ورودی دما

 برنامه متلب برای نمایش هر یک از رول ها به وضوح نوشته شده است.  سیستم فازی برای تهویه مطبوع یک خروجی خنک کننده ۷٫۰۷ در ۳۸ درجه سانتی گراد با دی فازی سازی مرکز ثقل در نظر گرفته شده است. اگر چنانچه علاقه به کنترل دما بین ۱ درجه الی ۵۰ درجه سانتی گراد باشیم لازم است تا یک حلقه را در متلب پیاده سازی نماییم. به این منظور رنج تغییرات را گسترش داده و توابع عضویت را بین این دما تنظیم می نماییم. شکل های زیر این مساله را نشان می دهد. 

حال شبیه سازی را برای یک سیستم مشابه با دو ورودی در نظر می گیریم. در زیر شکل مساله کلی نشان داده شده است. ۲ ورودی شامل دما و رطوبت در نظر گرفته شده است.  

توابع عضویت و و نتایج سیستم استنتاج فازی در شکل های زیر: 

توابع عضویت ورودی و خروجی و نتایج: 

درسیستمهای تهویه هوای نوین عموما از منطق فازی استفاده می شود این درحالی است که ماشین ها ی سنتی غیرفازی تنها دردو حالت روشن و خاموش کارمی کنند بدین صورت که دستگاه های تهویه مطبوع سنتی وقتی هوای اتاق بسیار گرم می شود روشن و هنگامی که بسیارسرد می شود خاموش می شود اما تهویه مطبوع فازی با سرد شدن تدریجی هوای اتاق تدریجا کندتر و با گرم شدن تدریجی آن بتدریج تندتر کار می کند. 

*برنامه شامل سه کد ام فایلی می باشد*

در صورت سوال در مورد محصول می توانید از بخش تماس با ما (منوی بالا)، با شماره تلفن مورد نظر مکاتبه نمایید.

پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود می باشد

خرید آنلاین

دیگر پروژه ها: 

تنظیم ضرایب کنترل کننده PID با منطق فازی و استفاده از فیلتر کالمن (شبیه سازی مقاله)

تاثیر مدل منطق فازی در پیش بینی برشکستگی کسب و کار

استخراج حداکثر انرژی از سیستم انرژی باد بر اساس منطق فازی

شبیه سازی مقاله: منطق فازی مبتنی بر سیستم طبقه بندی بویایی در سنسور ها

سورس مقاله در متلب: تخمین ∞H برای بهینه سازی تابع عضویت فازی

 


مجموعه: منطق فازی, مهندسی کامپیوتربرچسب ها , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *