اینورتر نیمه منبع امپدانسی تک فاز با هزینه پایین برای سیستم های فوتو ولتاییک تک فاز

پروژه ۹۱۶: شبیه سازی مقاله ieee در متلب +  + ترجمه مقاله + مشاوره رایگان 

عنوان مقاله: 

Low-Cost Semi-Z-source Inverter for Single-Phase
Photovoltaic Systems

IEEE TRANSACTIONS ON POWER ELECTRONICS

*****************************

دانلود: دانلود اصل مقاله لاتین

*****************************

خلاصه ای از مقاله:

در سالهای اخیر با توجه به بحران انرژی، استفاده از منابع انرژی تولید پراکنده (DG)  تجدید پذیر مانند توربین بادی، سلول خورشیدی و پیل سوختی در کاربرد های صنعتی و خانگی رایج تر شده است.

از آنجایی که خیلی از منابع تولید پراکنده تجدید پذیر مانند سلول فوتوولتاییک، پیل سوختی و … فقط ولتاژ DC  تولید میکنند، برای اتصال به شبکه به یک اینورتر رابط نیاز داریم. اینورترها از لحاظ ایزولاسیون به دو نوع  ایزوله شده و ایزوله نشده تقسیم می شوند. اینورتر های ایزوله شده معمولا از یک ترانس فرکانس بالا برای ایزولاسیون استفاده می کنند. این نوع اینورترها سه توپولوژی رایج دارند که در اینجا به این جزئیات نمی پردازیم فقط ذکر این نکته مهم است که توپولوژی های ترانس ایزوله شده دارای مزایایی مثل گین ولتاژ بالا و ایمنی بالا هستند و عیب آنها این است که از تعداد سویچ بیشتر با قیمت بالاتر استفاده می کنند و همچنین پیچیدگی انها بیشتر و راندمان شان پایین تر است.

در بعضی از کشورها ایزولاسیون الکتریکی در شبکه های ولتاژ پایین یا توان های پایین تر از ۲۰kw نیاز نیست. این موضوع منجر به گسترش اینورتر های بدون ترانس با قیمت پایین میشود.

مواردی که در توضیحات آمده: 

مقدمه

تفاوتها

معرفی چند توپولوژی

اینورتر نیمه منبع امپدانسی  و  نیمه شبه منبع امپدانسی

طرز کار اینورتر نیمه شبه منبع امپدانسی

مدولاسیون اینورترهای نیمه شبه منبع امپدانسی و مقایسه با منبع امپدانسی معمولی

استرس ولتاژ تجهیزات و طراحی المان ها

بسط توپولوژی به دو فاز و سه فاز

شبیه سازی و نتایج

راندمان

نتیجه گیری

در این مقاله چند اینورتر نیمه منبع امپدانسی ایزوله نشده برای سیستم های فوتو ولتاییک(pv)  ارائه شده اند که هرکدام دارای دو ویژگی یا برتری مهم هستند. یکی اینکه قیمت آنها پایین است و دیگر اینکه بار و منبع زمین یکسانی دارند که با عث میشود جریان نشتی کم شود و این از مزیت های این توپولوژی است. به همین دلیل هم برای کاربردهای سیستم های فوتو ولتاییک مناسب می باشد. این اینورتر از شبکه منبع امپدانسی یا شبه منبع امپدانسی در مدار خود استفاده می کند و با اینکه خروجی یکسانی نسبت به اینورتر های تمام پل ولتاژ- تغذیه مرسوم دارد، تنها از دو سویچ فعال در مدار خود استفاده می کند که به صورت مکمل کلید زنی می شوند. متفاوت از اینورتر های منبع امپدانسی معمول در این توپولوژی حالت shoot-through کاربردی ندارد. یک روش مدولاسیون پهنای پالس غیر خطی تجدید نظر شده برای کلید زنی آن پیشنهاد شده. در این روش برای به دست آوردن خروجی سینوسی سیکل کاری مطلوب را تولید میکنیم. این روش مشکل گین ولتاژ غیر خطی را حل کرد. تعدادی کانورتر dc-dc با گین ولتاژ مشابه اینورتر ما نیز معرفی شده اند که همه اینها می توانند به عنوان  اینورتر به کار برده شوند. همچنین بسط توپولوژی حاضر به دو فاز و سه فاز نیز به طور خلاصه بحث شد. در انتها بعد از شبیه سازی اینورتر ۴۰w، یک نمونه اینورتر ۲۰۰w با ولتاژ ورودی ۱۶۰ ولت وخروجی ۱۱۰ ولت نیز شبیه سازی و از لحاظ راندمان با هم مقایسه شدند.

برخی نتایج:

اینورتر ۲۰۰w با ولتاژ ورودی  ۱۶۰ ولت و خروجی ۱۱۰ ولت

مقادیر پارامتر ها:

L1=L2=1.3mH

C1=C2=1µf. البته C2 را بزرگتر می گیریم که هارمونیک ها را حذف کند.

Fsw=Fcr=20KHZ

در صورت سوال در مورد محصول و یا در صورت اشکال در اجرای شبیه سازی می توانید از بخش تماس با ما (منوی بالا)، با شماره تلفن مورد نظر مکاتبه نمایید.

پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود می باشد

خرید آنلاین

مجموعه: الکترونیک قدرت, انرژی های نو, برق سیستمبرچسب ها , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *