شبیه سازی مقاله : آزمایشات قابلیت اطمینان و عملکرد SVC در متلب

پروژه ۳۳۰: شبیه سازی کامل مقاله در متلب+ ترجمه و توضیحات کامل مقاله 

عنوان مقاله :
SVC Operation & Reliability Experiences

به فارسی
آزمایشات قابلیت اطمینان و عملکرد SVC

***************

دانلود: دانلود اصل مقاله لاتین

***************

خلاصه ای از مقاله و چکیده: 

دراین مقاله دو مورد اصلی از زمینه های استفاده از SVC در سیستم های انتقال مورد بررسی قرار می گیرد:

–         مزایای عملی پشتیبانی SVC  در زمان وقوع پیشامدهای شبکه

–         قابلیت اطمینان SVC ها در حالت کلی و در زمان وقوع پبشامدها در حالت خاص

در سطوح انتقال SVC ها را جهت اطمینان نصب می کنند که در هنگام برگشت از وقایع شدید، سیستم را پشتیبانی نمایند. پس لازم است که مقالاتی را که در زمینه های مربوط به وقایع  ناشی از توان راکتیو و همچنین قابلیت اطمینان واحد SVC‌ در پشتیبانی از شبکه حین وقایع بررسی نماییم. با وجود اینکه SVC ها از نیمه دهه ۱۹۷۰ مورد استفاده قرار گرفته اند، هنوز هم عدم اطمینانی در انتخاب متغیرهای تصمیم اساسی جهت استفاده از ادوات FACTSدر سرمایه گذاری های کلان وجود دارد. در این مقاله هدف این است که با درنظر گرفتن SVCها در کاربردهای عملی و همچنین ارائه مثالهایی عملی از کاربرد SVCها در استرالیا و آمریکا، برخی از این عدم اطمینان ها را معلوم نماییم.

مقدمه:

جبران کننده های استاتیک توان راکتیو از سال ۱۹۷۰ در سیستم های انتقال مورد استفاده قرار گرفته اند. در این مقاله هدف این است که پشتیبانی حاصل از SVC را در زمان وقوع خطا و همچنین مواردی از قابلیت اطمینان و در دسترس بودن لازم جهت ایمنی در عملکرد SVC در هنگام استفاده، مورد بررسی قرار می گیرند. SVCهایی که در این مقاله به آنها اشاره می شود با توجه به سال استفاده و همچنین شرایط محیطی با همدیگر فرق می کنند. برخی از آنها به مدت ۲۰ سال مورد استفاده بوده اند در حالی که برخی تنها ۳ سال در سرویس می باشند. یک SVC‌معمولی در خطوط انتقال عبارتست از یک وسیله با کنترل درجه بندی شامل ترکیبی از بانک های خازنی سوئیچ شونده با تریستور(TSC) ، سلف های کنترل شونده با تریستور(TCR) و بانک های فیلتری ثابت در صورت نیاز. شاخه های راکتیو به یک باس MV‌وصل شده و از طریق یک ترانسفورماتور افزاینده ‌به ولتاژ خط انتقال متصل می شوند. به علاوه SVC های کنترل شونده به صورت گسسته نیز وجود دارد که تنها شامل شاخه های TSC  و یا ترکیبی از راکتورهای سوئیچ شونده تریستوری(TSR) به همراه شاخه های TSC  می باشند. هر دو نوع فوق در شکل ۱ نشان داده شده است اما خاطرنشان می شود که نوع دوم به اندازه نوع کنترل شده اول معمول نیستند، هرچند که انواع مختلفی از SVC‌های کنترل شده گسسته در سراسر جهان در حال بهره برداری هستند. ساختارهای مختلفی از SVC بر پایه TCR و بانک های فیلتری وجود دارد که عموما در متعادل نمودن بار ‌و اهداف صنعتی مانند جبرانساز فلیکرFlicker به کار می روند.

در این شبیه سازی سعی نموده ایم کلیات مساله  SVC را در حالت های متفاوت شبیه سازی نماییم. برای درک بیشتر از این شبیه سازی ها می توانید اصل مقاله را از لینک زیر دانلود نمایید و با کلیات این شبیه سازی آشنایی یابید.  

برخی از کارها: 

پاسخ SVC‌ها در هنگام وقایع شبکه

ثبت وقایع توسط PG&E Potrero SVC 

آزمایشات قابلیت اطمینان

آزمایشات قابلیت اطمینان PG&E SVC 

آزمایشات قابلیت اطمینان Trans Grid SVC

آزمایشات قابلیت اطمینان PowerLink SVC

NeboSVC

Ross SVC 

آزمایشات قابلیت اطمینان HydroQuebec SVC 

برخی نتایج: 

svr1

svr2

svr3

svr5

svr4

در نرم افزار متلب شبیه سازی کامل این پروژه صورت گرفته است.  در صورت سوال در مورد محصول می توانید از بخش تماس با ما (منوی بالا)، با شماره تلفن مورد نظر مکاتبه نمایید. 

دانلود: دانلود رایگان اصل مقاله

پس از پرداخت آنلاین، فایل قابل دانلود می باشد
خرید آنلاین

 


مجموعه: الکترونیک قدرت, برق سیستمبرچسب ها , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *