مدل ساده برای پاسخ متفاوت نرون های بینایی اولیه(V1) به تصاویر غیر همبستگی

پروژه ۴۴۲: شبیه سازی مقاله در متلب(مقاله مرتبط با: اختلاف دو چشم ، بینایی Stereo ، بینایی استریوی دو دوربینه، تطابق استریو) + فیلم اجرای کد

در این مقاله بحث تصاویر نا همبستگی با کمک متلب بطور دقیق بررسی شده است. 

خلاصه ای از کار:

   سلول های تنظیم اختلافی در بینایی اولیه (v1) به عنوان نقش مهمی در پردازش برجستگی دارند. پاسخ های متفاوت این نرون ها قبلا بوسیله مدل انرژی بر اساس تعاملات مستقیم و محلی توصیف شده است. این مدل برای پیش بینی به پاسخ محرک های ضد همبستگی دو چشم که در آن تصویر ارائه شده به چشم چپ و راست در تضاد هستند، به کار رفته است. مدل انرژی اصلی پیش بینی می نماید که غیر همبستگی بایستی تبدیل به منحنی اختلاف (اختلاف فاز پی) که اختلافی در دامنه پاسخ ندارد، شود. 

   بعنوان کاربردهایی از بینایی استریو میتوان به مواردی مانند بازرسیهای صنعتی، تشخیص موانع توسط ربات و مسیریابی، ناوبری اتومبیلهای خودکار در محیطهای ناآشنا، مدلکردن سه بعدی اشیاء، آنالیز تصاویر پزشکی، تعامل بین انسان و کامپیوتر و … اشاره کرد که پایه و اساس عملکرد این سیستمها، داشتن فاصلهی اجسام موجود در صحنه تا دوربین است.

    در این مقاله ما نشان می دهیم که تغییرات در هر دو دامنه و فاز منجرو به یک اصلاح ساده از مدل انرژی شده که شامل تنها فقط پروسه های محلی می باشد. ورودی هر چشم از طریق یک سلول ساده چشمی به تصویب رسیده که با ترکیب با یک آستانه قبل از اینکه در یک سلول ساده ترکیب شود ، محاسبات انرژی را تغذیه می نماید. از آنجا که این مدل پیشخور محلی می تواند پاسخ های سلول های پیچیده به محرک های ارتباطی و غیرهمبستگی شامل بوده و از اینرو نیاز به هرگونه نفوذ از تطبیق بینایی stereo  وجود دارد. برای فهم دیگر اطلاعات این شبیه سازی ، مقاله را از لینک زیر دانلود نمایید. 

********************

دانلود: دانلود اصل مقاله لاتین

********************

در صورت سوال در مورد محصول و یا در صورت اشکال در اجرای شبیه سازی می توانید از بخش تماس با ما (منوی بالا)، با شماره تلفن مورد نظر مکاتبه نمایید.

پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله فایل قابل دانلود می باشد

خرید آنلاین

برخی نتایج: (برنامه شامل ۱ ام فایل و برخی توضیحات درون کد داده شده )

p442-1

p442-2

و

.

.

.

ratio1 =

۰٫۰۵۸۷

ratio2 =

۰٫۰۶۴۶

ratio3 =

۰٫۱۸۱۹

ratio3 =

۰٫۱۸۱۹

ratio1 =

۰٫۱۹۲۵

ratio2 =

۰٫۳۷۹۲

Convolutions were nonzero in 2.0733% of cases


مجموعه: پردازش تصویر, مهندسی کامپیوتربرچسب ها , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *