شبیه سازی کامل ژنراتور سنکرون در متلب + ژنراتور توربین آبی و توربین بخار

پروژه ۲۲۶: شبیه سازی در ام فایل متلب + فیلم اجرای شبیه سازی  + توضیحات کامل + توضیحات فلوچارت + اسلاید ارایه 

خلاصه از توضیحات:  

تقریبا همه توان الکتریکی مورد استفاده دردنیا با ماشینهای سنکرونی تولید می شود که توسط توربینهای آبی یا بخاری یا موتورهای درونسوز چرخانده می شوند مانند ماشین القایی که بیشتر به صورت موتور، یعنی مبدل انرژی الکتریکی به مکانیکی کار می کند، ماشین سنکرون اصلی تبدیل ازمکانیکی به الکتریکی است .

در مدل ماشین سنکرون تحریک توسط یک سیم پیچ روی محور طولی در نظر گرفته می شود.برای ایجاد تقارن ،یک سیم پیچ تحریک نیز روی محور عرضی در نظر می گیریم. در ماشین سنکرون ،نقش دمپرها نیز در نظر گرفته می شود. در این مدل دمپر ها توسط دو سیم پیچی اتصال کوتاه روی محورهای طولی و عرضی در نظر گرفته می شوند.

شبیه سازیهای کامپیوتری ارائه شده اند تا رفتار دینامیکی ژنراتورهای با توربین آبی و بخاری نمونه دار را طی تغییرات ناگهانی درگشتاور ورودی و درمدت زمان یک خطای سه فاز وپس ازآن در پایانه نشان دهد این پاسخهای دینامیکی که با استفاده از مجموعه کامل معادله های دیفرانسیل غیر خطی محاسبه می شوند، با پاسخهای پیش بینی شده توسط یک روش تقریبی محاسبه مشخصه ها ی گشتاور زاویه گذار مقایسه می شوند که این روش به طور گسترده ای قبل ا زاختراع کامپیوترها  ی مدرن به کار برده می شد و هنوز یک روش انحصاری متصور ساختن رفتار گذاری ماشینهای سنکرون است.

تحلیل عملکرد حالت دائمی:

معمولا از معادله های پارک برای برای این منظور استفاده می شود. اکنون روشی را که با آن کار ژنراتوری پایه گذاری می شود درنظر می گیریم :یک موتور محرک به صورت مکانیکی به شافت ژنراتور سنکرون متصل می شود این موتور محرک می تواند یک توربین بخاری، یک توربین آبی، یا موتور درونسوز باشد اگر درابتدا، گشتاوری که ازموتور محرک به شافت وارد می شود صفر باشد آن گاه  به خاطر تلفات مقدار منفی کوچکی است . 

دو ژنراتور آبی و بخار در نظر گرفته شده است. این مشخصه ها در زیر دیده می شود. 

شبیه سازی برای ۴حالت: 

کارایی دینامیکی طی یک تغییر ناگهانی در گشتاور ورودی

درابتدا هرماشین با گشتاور ورودی صفر و تحریک ثابت درمقداری که ولتاژ پایانه مدار باز نامی را درسرعت سنکرون می دهد درحال کار است مشاهده نمودارهای گشتاور، سرعت و زاویه بار به دنبال تغییر پله ای درگشتاور ورودی آموزنده است به طور ویژه پاسخ ژنراتور توربین آبی را ملاحظه کنید، جایی که ماشین درمعرض تغییر پله ای درگشتاور ورودی ازصفر تا ۶^۱۰×۲۷٫۶ نیوتن متر قرار می گیرد سرعت روتور بلافاصله پس از افزایش پله ای درگشتاور ورودی به صورتی که در شکل زیر پیش بینی می شود شروع به افزایش می کند که دراین صورت زاویه روتور مطابق با شکل دوم افزایش می یابد روتور تا صفر شدن گشتاور شتاب دهنده سرعت می گیرد.

کارایی دینامیکی طی یک خطای سه فاز درپایانه های ماشین

پایداری ماشینهای سنکرون موجود دریک سیستم قدرت به دنبال یک خطا مورد توجه فراوان است یک خطا یا اتصال کوتاه سه فاز به ندرت اتفاق می افتد ویک خطای سه فاز درخروجیهای ماشین حتی بیشتر غیر معمول است مگر آنکه بخواهیم عملکرد دینامیکی ماشین سنکرون را طی این نوع خطا مشاهده کنیم . 

مشخصه تقریبی گشتاور گذرا نسبت به زاویه روتور

ازآنجایی که مشخصه گذرا تعیین کننده باقی ماندن ماشین درحالت سنکرون پس از یک اختلال است لازم است که این مشخصه را به هنگام تعیین پایداری گذاری یک ماشین سنکرون به دقت محاسبه کنیم

مقایسه مشخصه های گشتاور- زاویه گذرای واقعی وتقریبی طی ی تغییر ناگهانی در گشتاور ورودی – حدپایداری گذرای نوسان اول

 

در صورت سوال در مورد محصول می توانید از بخش تماس با ما (منوی بالا)، با شماره تلفن مورد نظر مکاتبه نمایید.

پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود می باشد

خرید آنلاین

برخی نتایج: 

طزاحی براساس کتاب کراس طراحی گردیده است. 

 

 

دیگر پروژه ها: 

تعیین پارامترهای ژنراتور سنکرون با استفاده از شبیه سازی دینامیکی با استاندارد IEEE

استخراج حداکثر انرژی از سیستم انرژی باد بر اساس منطق فازی

 


مجموعه: ماشین های الکتریکیبرچسب ها , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *