شبیه سازی انواع پروتکل های مختلف DEEC در حسگر بی سیم

پروژه ۸۰۷: شبیه سازی مقاله در متلب + فیلم اجرای شبیه سازی + ترجمه کامل مقاله 

عنوان مقاله: 

انواع پروتکل های مختلف DEEC در شبکه های حسگر بی سیم

عنوان مقاله به انگلیسی: 

On Performance Evaluation of
Variants of DEEC in WSNs

 دانلود: دانلود اصل مقاله لاتین

خلاصه ای از کار: 

در این شبیه سازی انواع پروتکل های مختلف برای DEEC در نرم افزار متلب به کار برده شده است. از جمله مهمترین پروتکل ها که در این شبیه سازی به کار برده شده است شامل موارد زیر می باشد: 

DEEC

DDEEC

EDEEC

TDEEC

در این مقاله هر یک از موارد نسبت به همدیگر مقایسه شده اند و نتایج برتری هر یک نسبت به هم در جداول و شکل های مربوطه نشان داده شده است.  برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از لینک فوق اصل مقاله لاتین را دانلود نمایید. 

چکیده-

شبکه های حسگر بی سیم (WSNs) شامل گره های حسگر فراوان با منبع قدرت محدود هستند که اطلاعات حس شده را به ایستگاه اصلی (BS) منتقل می کنند که به استفاده از انرژی زیادی نیاز دارند. پروتکلهای مسیر یابی بسیاری در زمینه دستیابی به کارایی انرژی در محیطهای ناهماهنگ ،پیشنهاد شده اند. اما هر پروتکلی برای شبکه های حسگر بی سیم مناسب نیست. هنگامی که پارامترهای ناهماهنگ تغییر می کنند ،کارایی پروتکل کاهش می یابد. ما در این مقاله ابتدا گروه بندی موثر بر انرژی توزیعی (EDEEC)،DEEC پیشرفته (DDEEC) ،DEEC افزایش یافته (EDEEC) و DEEC استانه (TDEEC) را تحت شرایط مختلف شامل سطح بالای ناهماهنگی تا سطح پایین ناهماهنگی ازمایش می کنیم. ما بطور کلی عملکرد را براساس دوره ثبات ،طول عمر شبکه و خروجی مشاهده می کنیم.EDEEC و TDEEC در همه محیطهای ناهماهنگ شامل ناهماهنگی متغیر برحسب طول عمر عملکرد بهتری دارند.ام TDEEC بهترین عملکرد را در دوره ثبات شبکه دارد.اما عملکرد DEEC و DDEEC بیشتر تحت تاثیر تغییر پارامترهای ناهماهنگی شبکه قرار می گیرد.

بخشی از ترجمه مقاله: 

از نتایج همه پروتکلها بر مبنای دوره پایداری مشخص است که TDEEC بهترین عملکرد را دارد.EDEEC نسبت به DEEC و DDEEC عملکرد بهتری دارد اما عملکرد ان نسبت به TDEEC کمتر است.DDEEC تنها نسبت به DEEC  عملکرد بهتری دارد و DEEC کمترین عملکرد را درمیان پروتکلها دارد.دوره پایداری DEEC و DDEEC  نسبت به EDEEC و TDEEC کمتر است زیرا احتمالهای TDEEC و EDEEC بطور مجزا برای گره های معمولی،پیشرفته و فوق العاده تعریف می شوند.درحالیکه DEEC  و DDEEC برای گره های معمولی،پیشرفته و فوق العاده از احتمالهای متفاوت استفاده نمی کنند.بنابراین عملکرد انها نسبت به عملکرد EDEEC و TDEEC پایین تر است.اما دوره پایداری EDEEC  و TDEEC درمقایسه با DEEC و DDEEC بسیار بزرگتر است.تعداد گره های زنده در TDEEC ازگره های زنده EDEEC بسیار بیشتر است .زیرا فرمولی که درTDEEC برای استانه انتخاب سرگروه توسط گره ها استفاده می شود با نتیجه گیری انرژی باقیمانده و انرژی میانگین در ان دوره اصلاح می شود.بنابراین گره هایی که انرژی بالاتری دارند،سرگروه می شوند.

بطور مشابه بر اساس بررسی تصویر ۳ ،بسته های ارسال شده توسط DEEC ، DDEEC ،EDEEC و TDEEC به ایستگاه اصلی به ترتیب دارای ارزشهای ۱۲۵۳۱۶ ،۱۳۹۳۱۴ ،۳۹۱۹۴۶ و ۴۷۰۲۲۴۸ می باشند.اکنون مشاهده می کنیم که بسته های ارسال شده به ایستگاه اصلی برای DEEC و DDEEC تقریبا یکسان هستند.درحالیکه بسته های ارسالی برای EDEEC و TDEEC تقریبا مشابه هستند زیرا معادله های احتمال برای گره های معمولی،پیشرفته و فوق العاده درهر دو مشابه است.اکنون با توجه به سرگروه ها،در شروع شبکه بسته های ارسالی به سرگروهها افزایش می یابد و به تدریج که به انتها نزدیک می شویم ،تعداد بسته ها به دلیل مرگ همزمان گره ها ،کاهش می یابد.

دیگر موارد که در متن وورد آمده:

۱-مقدمه

۲-کار مربوطه

۳-انگیزه

۴-الگوی شبکه های حسگر بی سیم ناهماهنگ

A-الگوی شبکه های حسگر بی سیم ناهماهنگ دو سطحی

B-الگوی شبکه حسگربی سیم ناهماهنگ و سه سطحی

C-الگوی شبکه حسگر بی سیم ناهماهنگ و چندسطحی

۵-الگوی پراکندگی رادیویی

۶-مرورپروتکلهای ناهماهنگ توزیع شده

  • DEEC
  • DDEEC
  • EDEEC  
  •  TDEEC  

۷-معیار عملکرد

۸-شبیه سازیها و بحث و گفتگوها

۹-نتیجه گیری و کار اینده

برخی نتایج: 

پارامترهای اولیه برای شبیه سازی : 

807-1

نتایج شکل های کار ما در متلب: 

807-2 807-3 807-4 807-5

 

در صورت سوال در مورد محصول می توانید از بخش تماس با ما (منوی بالا)، با شماره تلفن مورد نظر مکاتبه نمایید .

پس از پرداخت آنلاین، فایل قابل دانلود می باشد

خرید آنلاین

 

 

 

***********************************************

*****  دیگر پروژه های مشابه ****

افزایش طول عمر شبکه حسگر بی سیم با پروتکل PEGASIS چند زنجیره ای

شبیه سازی پروتکل MAC تطبیقی در شبکه حسگر بی سیم بدنی

پروتکل مسیریابی هوشمند و الگوریتم آگاه از خواب و بیداری در حسگر بی سیم

شبیه سازی انواع پروتکل های مختلف DEEC در حسگر بی سیم

بهینه سازی مصرف انرژی با حذف حفره ها در شبکه حسگر بی سیم

شبیه سازی انواع پروتکل های حسگر بی سیم در متلب

انتقال داده ها با انرژی کارآمد به روش تطبیقی در شبکه های حسگر بی سیم

افزایش پایداری در پروتکل های Multi-hop حسگر بی سیم بدنی

پروتکل مسیریابی چند هاپ در شبکه گیرنده بی سیم (شبیه سازی پروتکل MGEAR )


مجموعه: پروژه ها, مهندسی کامپیوتربرچسب ها , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *