شبیه سازی متلب: کنترل هماهنگ و مدیریت انرژی در منابع ریز شبکه

پروژه ۹۰۷: شبیه سازی مقاله ۲۰۱۳ در متلب + ترجمه مقاله + فیلم اجرای شبیه سازی  

عنوان مقاله : 

Coordinated Control and Energy Management of
Distributed Generation Inverters in a Microgrid

IEEE TRANSACTIONS ON POWER DELIVERY, VOL. 28, NO. 2, APRIL 2013

شبیه سازی متلب: کنترل هماهنگ و مدیریت انرژی در منابع ریز شبکه حاوی واحدهای تولید پراکنده

*****************************

دانلود: دانلود اصل مقاله لاتین

*****************************

خلاصه ای از کار : 

 اصول کار مدّعای این مقاله از دومولّد اینورتری یکی به صورت باتری (ذخیره‌ساز انرژی) و دیگری به صورت یک مولّد پاک متشکّل از یک سیستم فوتوولتائیک به عنوان جبران‌سازهایی برای اصلاح فالت‌های شبکه توزیع تشکیل شده است. دو حالت کلّی جهت کنترل رفتار مصرف‌کننده‌ها (بارها) برای این شبکه در نظر گرفته شده است: حالت متّصل به شبکه و حالت جدایی از شبکه توزیع اصلی. برای کنترل اتّصال و یا جدایی مولّدهای اینورتری و نیز مد مصرف‌کنندگی و یا تولیدکنندگی توان آن‌ها، از ۲ استراتژی مدیریّت انرژی استفاده شده است که مطلب چندان سخت و دور از ذهنی نمی‌باشد و الگوریتم مربوط به آن در شکل‌های ۲ و ۳ تحقیق بدون هیچ‌گونه ابهام خاصّی ارایه شده است. در حالت اتّصال مبدّل‌های اینورتری به شبکه محلّی و استفاده از آن‌ها جهت جبران فالت‌های توان در شبکه توزیع، از یک الگوریتمی به صورت تخمین‌زن فیلتر کالمن استفاده شده است. بلوک‌دیاگرام مربوط به این الگوریتم کنترلی که در حقیقت زوایای آتش سوئیچ‌های مولّد‌های اینورتری را تولید می‌کند در شکل ۷ از مقاله ارایه شده است. همان‌گونه که در این شکل قابل مشاهده است، از دوفیلتر کالمن به عنوان تخمین‌زن استفاده شده است که یکی از آن‌ها کار تخمین رفتار مولّد اینورتری و دیگری کار تخمین “ورودی‌های خارجی” وارده به این مولّد‌ها را انجام می‌دهد که جزئیّات مربوط به تعریف این ورودی‌ها تحت عنوان مدل اینورتر در مقاله ارایه شده است.  جزئیّات مربوط به شبیه‌سازی و پیاده‌سازی که در راستی‌آزمایی نتایج شبیه‌سازی بسیار ضروری است به طور کامل ارایه نشده است. به عنوان مثال، رفتار بار اوّل به طور کامل ذکر نشده و یا در مورد بار سوم که به عنوان یک بار غیرخطّی معرّفی شده است تقریباً برای خواننده مقاله ناشناخته است! هم‌چنین، برای پیاده‌سازی تخمین‌زن‌ها، نقض ضرایط اوّلیّه بسیار مهم است که در مقاله باز هم بدان‌ها اشاره‌ای نشده است که چه مقادیری درنظر گرفته شده است.

چکیده: 

این مقاله یک ریزشبکه حاوی واحدهای تولید پراکنده مختلفی را ارایه میکند که به شبکه توزیع متصل هستند. یک الگوریتم مدیریت انرژی برای هماهنگ کردن عملکردهای واحدهای مختلف DG در ریزشبکه برای عملکردهای متصل به شبکه و جزیره ای، اجرا شده است. ریزشبکه پیشنهادی شامل یک ارایه فتو ولتاییک (PV) که بعنوان واحد تولیدی اصلی ریزشبکه عمل میکند و یک پیل سوختی پوسته تبادل پروتونی برای تکمیل تغییر پذیری در توان تولیدی توسط ارایه PV، میباشد. یک باتری ذخیره ساز لیتیم-یون جهت کاهش پیک مصرف (تقاضا) در حین عملکرد (بهره برداری) متصل به شبکه و جبرانسازی هر گونه کمبودی در توان تولیدی در حین بهره برداری جزیره ای، به ریز شبکه ادغام شده است. طراحی کنترلی برای اینورترهای DG از یک الگوریتم کنترلی پیشبینی کننده (پیشگو) مدل جدید استفاده میکند که زمان محاسباتی سریعتری را برای سیستمهای قدرت بزرگ با بهینه سازی مسایل کنترلی حالت ماندگار و گذرا بطور جدا گانه، فراهم میکند. مفهوم طراحی از طریق سناریوهای متفاوت ازمایشی برای نشان دادن قابلیت بهره بردلری ریزشبکه پیشنهادی، تایید گردیده و نتایج بدست امده مورد بحث قرار گرفته اند.

برخی نتایج: 

907 907-1 907-2 907-3 907-4 907-5 907-6907-7

907-8

در صورت سوال در مورد محصول و یا در صورت اشکال در اجرای شبیه سازی می توانید از بخش تماس با ما (منوی بالا)، با شماره تلفن مورد نظر مکاتبه نمایید.

پس از پرداخت آنلاین فایل قابل دانلود می باشد

خرید آنلاین

مجموعه: انرژی های نو, برق سیستم, مقالات ترجمه شدهبرچسب ها , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *